رویه‌های بازگرداندن کالا

آسودگی خاطر و رضایت مشتریان همواره از الویت‏‌های فروشگاه بن‌داود بوده است. بدین منظور بن‌داود می‏‌کوشد تا هر سفارش در زمان مناسب، شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست خریدار برسد. با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسائلی روبه‌رو شوند که درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است.
برای بسیاری از محصولات، بن‌داود ۷ روز فرصت برای بازگشت درنظر گرفته است.

شرایط بازگرداندن کالا

استفاده از ۷ روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟

اگر کالای خریداری شده، ایراد، زدگی یا پارگی داشته‌ باشد

اگر ایراد کالا، بدون بازکردن بسته بندی قابل مشاهده‌ است، مثل پاشیده شدن رنگ یا هرگونه مایعات دیگر یا پارگی بسته بندی و آسیب دیدن کالا، باید بسته بندی را باز نکرده و کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده‌ نشده‌ باشد. در غیر اینصورت ادعای خریدار از سوی کارشناسان ما قابل پذیرش نیست.

– در صورتی که کارشناسان ما ایراد کالا را تایید نکنند، هزینه ارسال کالا به شرکت از سوی مشتری قابل بازگشت ‌نخواهدبود.

اگر کالای خریداری‌شده از نظر مشخصات یا ظاهر با اطلاعات وب‌ سایت مغایرت داشته‌باشد

– اگر مغایرت، بدون بازکردن بسته بندی قابل مشاهده‌ است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بسته بندی، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده‌ نشده‌ باشد.

– در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن، جعبه اصلی یا پاکت پستی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری‌شود.

استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر‌است که کالا در پاکت پستی یا کارتن یا جعبه اصلی خود به بن‌داود بازگردانده‌شود. برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهدبرد.

اگر مشتری از خرید خود منصرف شود

– اگر هنوز سفارش ارسال نشده‌باشد، باید هر چه سریع‌تر به واحد پیگیری سفارش بن‌داود (شماره تلفن‌های  05137289924  – 05137294344) اطلاع داده‌ شود.

– اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف‌ شود، حداکثر تا ۷ روز‏، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.

– در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لازم به ذکر است کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نمی‌توانند بازپس داده‌شوند، از شمول این بند خارج هستند.

– لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

– همچنین در صورت انصراف از خرید، هزینه ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.

اگر سایز کالا مناسب نباشد

– درخواست تعویض سایز تنها در صورتی پذیرفته می‌شود که پوشاک تنها تست شده‌ باشند و در وضعیت اولیه و نو باشند، و روی پوشاک هیچگونه آثار استفاده مانند لکه، رنگ پریدگی یا بوی عطر و بدن وجود نداشته‌ باشد یا برچسب، مارک، دکمه و سایر ملحقات جدا نشده‌ باشد.

کالا را چطور ارسال کنید؟

– لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش (شماره تلفن‌های  05137289924  – 05137294344) تماس بگیرید.

– از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش بن‌داود جداً، خودداری کنید.

– برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود.

– برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)

– فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید. درصورت ارسال با پست پیشتاز، رسید پستی را نیز به فاکتور منگنه کنید.

اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.

– در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده‌کنید. لازم به ذکر است که هزینه‌های بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد. ولی هزینه پست پیشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفه‌های شرکت پست و طبق قوانین و دستورالعمل‌های شرکت، پس از تایید خدمات پس از فروش به حساب مشتری واریز می‌شود.

از آنجا که واریز هزینه ارسال، منوط به دریافت رسید پستی است، برای اطمینان رسید را به فاکتور منگنه و همراه بسته ارسال کنید.

– اگر ساکن مشهد هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن کالا، با بن داود تماس بگیرید.

– از نوشتن آدرس روی جعبه اصلی کالا، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم ، جعبه اصلی یا پاکت محصول را درون کارتن یا پاکت دیگری گذاشته، آن را ارسال کنید.

– بسته خود را به آدرس زیر ارسال کنید.

مشهد – بلوار عبدالمطلب – بین عبدالمطلب 28 و 30- صندوق پستی: 9194787645

 

هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

– اگر ایراد، آسیب دیدگی و یا وجود مغایرت فنی به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش بن‌داود برسد، هزینه‌های ارسال به عهده بن‌داود است.

– برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به شرکت ارسال شود.

– در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان بن‌داود ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

– کارشناسان خدمات پس از فروش بن‌داود ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با کالای دیگری جایگزین‌کند.

لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ بن‌داود بنا بر انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، بن‌داود تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.

– اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و بن‌داود در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.

– پس از دریافت و پذیرش کالا توسط بن‌داود ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، تا حداکثر یک هفته زمان خواهد برد.

– از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهدشد.

– ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان پشتیبانی و خدمات پس از فروش بن‌داود است.

 

درخواست خود را چطور به خدمات پس از فروش اطلاع دهید؟

با شماره تلفن‌های  05137289924  – 05137294344  تماس بگیرید.

و یا در قسمت “نظرات خود را با ما در میان بگذارید” با موضوع خدمات پس از فروش مشکل را مطرح نمایید.

 

برگشت به بالا